Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 22, 2012

Moden? Kontemporari? Muslimah?

Bila tengok pada fesyen baju skg ni naik tebeliak bijik mata kan.. aku sebenarnya konfius ni.. kadang2 dalam hati kecik aku ni, rasa nk ikut org pakai moden2.... rasa mcm up to date, tk ketinggalan zaman.. tapi bila aku fikir semula, moden tu moden jugakla kan, tp jangan sampai melanggar hukum....
so dlm soal berfesyen ni, aku pilih sederhana... maksud aku dr segi baju kurung.... yela kan baju aku jahit sendiri so senang fesyen apa yg aku nk buat, aku ikut je selera aku....

raya hun ni, aku buat baju kurung riau tp loose dan lengan bercekak... so tk payah la aku pakai lagi sarung lengan tu... bila cerita soal tudung raya plak, aku jahit sendiri gak.. beli je kain kt kamdar tu, bru bape sen je modeal, dapat dh buat tudung ikut selera sendiri dan yang penting labuh tutup dada... tudung skg ni pelik aku... saiz s tu setau aku utk budak kecik... tp makin singkat tudung makin mahal plak harga.. ada spai beratus2.... membazir pak aku rasa.... nk bersefesyen boleh, tp jangan sampai berlebih-lebih kan... tp pokok pangkalnya tepu dada tanya hati dan Iman.....

No comments: