Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 10, 2011

Cerita yang takde Tauladan

Assalamualaikum....

Semakin hari saya tengok cerita2 kat tv sekarang ni makin tkde pengajaran dan tauladan untuk anak2 muda. Sekarang ni kalau tengok cerita2 cinta, bukan main lagi.. adegan peluk2, cium macam dah jadi adat pulak bg pelakon2 kita.. kalau cerita barata, hindustan tu tk kisah la sgt (kisah jugak) tapi ini filem dan drama kat malaysia... kata negara islam, tp bila cerita melampau2 saya tengok hari ke hari.. Bila keluar paper, mulalah si artis polan bin polan ni jawab saya hanya mengikut skrip.. abis kalau orang suruh makan taik korg ikut jugak ke?.. kadang2 tu, ada jugak cerita yang berunsurkan islamiah tapi kenapa ada jugak adegan peluk2? tu yg aku heran tu.. apa takde ke rasa segan sebagai seorang islam?
Tambaha pulak dgn iklan kt tv.. masyaAllah, makin hari makin teruk.. iklan deodoran skg ni, dh makin teruk.. dulu2 mana ada tunjuk ketiak, tapi skg ada satu iklan tu (aku lupa dah) yang perempuan kereta rosak tepi jalan tu.. kononnya bila lambai janta2 mintak tolong tk nampak ketiak, sorg pun tkd nk tolong.. tapi bila tayang ketiak, berkoyan2 org nak tolong.. elok ke contah iklan gitu? esok2 ada pulak anak2 muda kita mengikut... jgn sampai buka baju sudah...
iklan tuala wanita pulak...
yang ni pun dah semakin berani aku tengok.. dulu2 masa aku kecik2 dulu, tkde iklan begini kt tv.. tp skg ni, berlambak.. kalau nak kata budak sekarang tk pandai pakai pad, usah nk bohonglah...
pada aku iklan, drama, filem kat malaysia makin melampau.. tolonglah pantau sikit apa yang berlaku.. janganlah sewenang2 nya buat iklan/drama tanpa fikir maruah diri... bagi artis2 tu plak, jgn rasa bangga tayang body ala ikan kering tu... buka sana sni smpai terjojol sna sni... kt dunia ni mata org terjojol tgk anda, tp tk sedarkah anda nnti di sana di jilat api neraka? nauzubillah...

gambar ni sebagai je ye

No comments: