Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 4, 2011

hantu sesat jalan

kisah ni berlaku kira-kira 5 atau 5 tahun yang lepas.. masa tu aku muda lagi.. tengah bergalok sakan dari pekan ke kuantan dengan kawan aku dan adik aku . Kitorg gerak ke kuantan msa tu dah maghrib..aku yg drive... lau dekat kawasan kubur atas busut tu (skg dh jadi highway) kt kampung org pribumi tu tkde la rasa seram sgt, tp bila kitorg lalu kat tanjung lumpur tetiba je peristiwa aneh terjadi....
aku ni bawak la keta dgn penuh konsentrasi kononnya pemandu berhemah la kunun.... di pendekkan cite, aku rsa macam keta aku tk gerak je... time lalu kt kebun getah tu, rasa dh tempoh kebun tu tiga kali dah kt selekoh tu.. aku still diam je lagi sebab aku mungkin aku lupa kot ada bape kebun getah kt situ... tapi lalu punya lalu, aku tk jumpa jugak perumahan.... pastu dhla keta tkde sebijik pun baik depan atau belakang aku... aku dh rasa tk sedap hati..tetiba je ringan mulut aku bertanya ke adik aku...
"eh aku rasa kita dh lalu kt sini 3 kali kan".. lalu diorg pun mengiyakan jugak.. tp sorg pun tk berani nk buka mulut, sbb mmg byk dh cite aku dengar kt situ....apa lagi lpas tu aku baca la ayat qursi dan segala ayat yg aku ingat... alhamdulillah trus nampak perumahan kt situ dan ada keta di depan dn belakang aku.. ceh kurang asam punya setan, dia nk sesatkan aku mcmtu sekali... tp pengajaran utk aku jugak, bergalok sgt kuar malam2 ke kuantan.. lpas dr tu, aku trus kurangkan aktiviti kuar malam..... sekian....

No comments: