Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 4, 2011

Suatu hari di kedai makan

Bila ckp pasal kedai makan ni mesti korg terbayang2 makanan kan?... tp ni aku nk cite pasal kedai makan yg menyakitkan hati aku...
adalah satu kedai makan tu, aku tanak la mention nama dia sbb akan memalukan dan mengaibkan kdai tu, mmg aku sakit hati sgt... aku makan utk 2 org, amik udang masak lemak bukan besar pun, kecik je, pastu ayam 2 ketul sorg seketul, sayur, air nescafe o ais, teh o ais, ikan keli sekor... korg teka bape aku kena bayar?.. RM45 hengget... gila kan? cekik darah tahap dewa....
aku mmg terkejut gila babi masa tu... seb baik ada duit, kalu tkde tk ke haru.. sbb biasanya aku mkan amik lauk lebih dr tu, tk lah smpai mahal gitu sekali... cukuplah aku ckp kt org2 kt kuantan kedai tu kt pasar kuantan ,depan pasar kt bus stand... mmg cekik darah!!

sebab tu mana2 kedai yg mmg aku ni dh jadi regular customer cukup2 tau aku camane.. bukan cerewet tp kita nk makan kan, jadi darah daging... lagi satu aku bengang kt kdai makan ni, dhla kadang2 tu servis lambat pastu pelayan dtg muka mcm tempoyak, mmg rasa nk hempuk dgn kerusi... ada jugak tu yg kadang2 biadap masa kita tnya... geram je, kecik besar je aku tgk.....

tp nk buat camane aku jugak yg malas masak... yela aku dok sorg2 nk masak apanya kan... lagi jimat beli luar dr masak byk2 pastu tk abis.. membazir kan?....

No comments: