Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 3, 2011

Kisah Seorang Aku

Aku hanyalah seorang gadis biasa yang kadangkala mudah tersentuh wlau hal itu hanya secubit garam,..... kerana aku seorg wanita,.. walau seganas mana sekalipun aku nampak di luaran tp di dalam aku ttp wanita, naluriku tetap halus...ntah kenapa aku lambat bertemu jodoh,,, dengar pada ceramah dan motivasi mungkin ada silap aku sendiri... adakah aku yang telalu memilih? tidak.... cuma Allah belum mengizinkan lagi aku bertemu dgn jodoh aku.... apapun aku ttp happy.... mungkin ada hikmah yg tersembunyi di sebalik semua ini...

setiap wanita mesti mengharapkan seorg suami yg pengasih, penyayang, penyabar..... tk semestinya suami itu perlu harta yg banyak, tp cukuplah untuk menyara isteri dan anak2.... dalm sesuatu hubungan mestilah kena ada sifat tolak ansur.. give and take... kala hanya sebelah pihak yg mengalah, kemanisan hubungan tu kurang sikit dr yang balance.....

dah terlalu banyak saya menyaksikan perkahwinan berakhir dengan penceraian...nauzubillah... sebolehnya sy tak ingin perkara itu berlaku kepada saya....semoga Allah temukan sy dgn jodoh yg telah di tetapkan sejak azali lagi walau siapa pun dia sy terima dengan hati yg terbuka......

Sesungguhnya wanita itu dicipta dari tulang rusuk. Dan tulang rusuk yang paling bengkok adalah bahagian atas. Jika Anda meluruskannya, sama artinya Anda memecahkannya. Jika Anda biarkan, dia akan tetap bengkok. Kerana itulah, Anda harus selalu memberikan nasihat-nasihat kebaikan. (HR. Muslim)

No comments: